Alla inlägg under april 2011

Av Anna Lyberg - 27 april 2011 10:53

Var mycket lugn och fridfull, inte så påskig alls faktiskt. Vi var i Uppsala på långredagen bara och åt lite påskmat med mina föräldrar och bytte barn, så båda har vart hos mormor och morfar i omgångar. Annars har vi mest fixat här hemma i lugn och ro.


Grannen hade loppis och det här kom jag hem med: 

 

Vi älskar ju retrosaker här hemma och de där trälådorna blir ju toppen att plantera i




Vedstället har blivit klart! Nu ska vi bara sätta upp klockan på väggen och måla och tapetsera klart


Dammen är på god väg och jag vill ha slutresultatet liknande det här som jag knyckt från aftonbladet




Och jag har fått massa hallonbuskar av grannarna och planterat om befintliga skott och perenner och fått lite träd av mamma och pappa så det kan nog bli bra det här..


Satt och tittade på min kompis blogg om hennes bröllop i december

http://rockwedding.blogspot.com/

och jag hittade bröllposklänningen jag skulle vilja ha om vi förnyade våra löften nån gång..



Ikväll ska jag till Stylistakademin igen, det blir ett lite speciellt kurstillfälle, vi ska till Interflora trendbutiken och lära oss allt om blomsterkreationer.. det här har jag längtat efter!




 



Återkommer med rapport från det!

Ciao...        

Av Anna Lyberg - 21 april 2011 17:27

  Jag har inget växthus så då får man ta det man har, det här är ett gammalt akvarium, det ska självklart målas i botten men här har vi planterat sallad, gurka och tomater.. under jorden är det hästskit och sen har vi tejpat över plast som vi tog från plantagen


Det här är vår oerhört snygga snickerihörna i väntan på garaget.. det duger, det är en gammal garderobsvägg


Fullt med hästskit.. gratis bara att hämta


En bra vän när man gör betong, inte så snygg men den är bra



Jag skulle göra en traditionell jordgubbspyramid men jag har ju lite svårt att hålla mig till allt som är normalt...


Det blev betong och där emellan när jag tagit bort plankor sår vi jordjubbarna, plasten får ligga kvar i botten och så har vi tagit bort problemet med ogräs    


Kårsta 

Av Anna Lyberg - 21 april 2011 11:44

 

Den här kreationen gjorde vår ministylist Sofie igår.. skålen, dekorationsstenarna och hjärtat har hon köpt på Chilli


Så här ser vårt dammprojekt ut just nu, känns rätt avlägset med vattenfall och näckrosor nu

Underbara utsikten från vår entré och köksfönster

Min mamma gav Dennis dom här igår + ett par gula.. humlorna vart överlyckliga och gjorde attack på en gång.. sommarlivet är igång  

Så här mycket påskpynt blir det iår, snott blåsippor från vår egen tomt, planterat påskliljor, gul miniros och kattgräs

2 små perenner som ska få sprida sig i rabatten


Nu ska vi ut och hämta lite hästskit för planteringar   

Av Anna Lyberg - 21 april 2011 10:48



Lånade från Expressens leva & bo


 


Igår var jag och barna i Uppsala och handlade, väldigt mycket folk alla verkade lediga och Bauhaus hade inte ens fått in tomatplantorna de reade ut, så vi åkte till plantagen och det vart väl inte bara det vi hade planerat som inköptes, de hade inte heller fått in några tomatplantor men det blev några till perenner och jord och lite fröer. Och lite andra grejer..

Var även in på nordsjö idé och design och skaffade mig lite mer inspiration... nu vet jag hur vi ska göra med golven, vi ska luta dom och sen på med lack. 

hitta även nya tapeten vi ska ha i vardagsrummet:


Och denna vill jag ha på den lilla väggen mellan vårt sovrum och köket:


Den här kombinationen har jag sett och den passar väldigt bra i ett sovrum.. ger otrolig ro



Sofie hittade en tapet också

Den rosa naturligtvis :)       


Av Anna Lyberg - 19 april 2011 16:34

Det kändes inte så för några veckor sedan iallafall.. men nu har jag och vår valp Max legat där och halvsovit, jättemysigt! Trodde faktiskt han skulle reagera på det eftersom han blir så åksjuk av att åka bil. 


Jag har gjort klart min 3:e praktikstyling, en villa i Knivsta.. det här är lite av vad jag bakade in i den:


Färgskalor från Beckers

   

Jag känner mig lite osäker på vilken av dom då familjen var ute efter lite New England / lantlig stil.

Fondvägg i vardagsrummet gav jag även där några alternativ... denna lite kaxiga fototapet 

 

eller de lite mer klassiska


     

Trappan var idag i furu med brun heltäckningsmatta och då var mitt förslag att man gör något liknande det här

Under trappan är det ett perfekt ställe att ha en lekhörna, då jag både haft 2 småbarn hemma och vet att dom alltid vill vara nära och efter mina 11 år på förskola lär man sig genom lek.. så mitt förslag är att under trappan ha detta:

Det blir många härliga kaffestunder under den trappen!

Tipsade även om lite fin kakeldekor att fräscha till badrummet med lite

http://www.adhocsweden.se/

Barnrummet ska vara i ton i ton med resten av huset men lite utsvävningar.

Barn uppfattar ofta färger mer intensivt än vi vuxna. Därför kanske du ska tänka dig för innan du använder alltför skarpa färger i ett barns rum. Barnet måste tycka om färgen och ett hyperaktivt barn bör inte omges med skrikiga och knalliga färger.
Välj gärna möbler som har runda former och mjuka linjer. Speglar ska bara finnas om ditt barn själv har önskat det och då får de inte sitta så att de speglar sängen. Häng gärna upp positiva bilder, till exempel foton på barnet när det gjort bra saker eller lyckats på något sätt.

   Det finns fina wallies på inreda.com



Vad händer annars på Malmberga då? Vi har haft svärmor på besök i några dagar, jätteroligt! Max är vild och ungarna är vilda.. de tycker det är riktigt skönt med påsklov och vädret kan ju inte bli bättre. Dennis har gått lös med traktorgrävaren och vår damm som vi slet med förra sommaren med vanlig spade är nu enorm och det ligger jord huller om buller. Sen har jag fått upp ögonen för att gjuta i betong så nu håller jag på sör fullt och jagar formar.


Rialavargarna tog ju en hund i söndags en mil härifrån så nu håller vi hundarna kopplade och håller oss på vägen, det är ändå koppeltvång nu.


Nu ska jag hämta min dotter hos en kompis

Ciao...

Av Anna Lyberg - 12 april 2011 23:07

Idag kändes allt så jobbigt... det här huset älskar jag verkligen, lika mycket som jag kan hata det. Det har vart lite för mycket strul med vatten och avlopp... och det är definitivt inte ok med ett strulande avlopp när man har ett barn som har magsjuka.


Ungarna är i stort behov av påsklov och dom är så trötta så trötta på skolan just nu. Det enda som är kul är att dom kan spela kula igen på rasten... och Lucas har 20 kilo som han köpte i höstas så han har ju att göra ett tag.


Men det var rätt skönt att sätta sig i bilen i eftermiddags och köra mot Uppsala, dels för att jag tycker det är riktigt skönt att sitta själv i bilen ett tag, poppa lite musik och bara vara, sen brukar jag gå in på City Gross, det är nästan aldrig folk där så man får gå själv, hittade jättesnygga kandelabrar där, skulle verkligen vilja ha en sådan på vår nya sideboard som Dennis gör.


Sofie Sjöström var vår lärare ikväll, hon är fantastisk och jag märker inte att 3 timmar bara sveper förbi, hon visade oss bilder från olika designers på möbelmässan, vi fick redovisa vår hemuppgift.. min skrivare strulade så jag fick ta med mig hela datorn. Sen fick vi jättegott fika med påsktema, snittar med tunnbröd.. rödlök och oregano eller med Lax. Kalla köttbullar.. ägg med en klick majonäs och röd rom på. Och sedan lite äpple och kaffe såklart. Vi har verkligen lyx på våra träffar och det är något jag saknat de senaste åren. Jag tänker skämma bort mig själv resten av mitt liv med mera lyx helt enkelt! Hon gick även igenom med oss hur det går till att starta ett eget företag, jag är ju rätt insatt då jag redan haft ett. Då var det webbdesign :) Jag är glad att jag har så mycket klart.. jag har en rymlig firmabil, jag har webbhotell jag kan utnyttja, jag har massa tankar klara och snart har jag min lagerlokal i garaget Dennis ska bygga. När jag åker hem från stylistakademin har jag ett leende på läpparna hela vägen och då kör jag i 45 min.. dessa underbara tillfällen med lärdom, trevliga människor och lyx mår jag så bra av! 

Av Anna Lyberg - 12 april 2011 12:45

pustar ut...

Men det var kul

Här är resultatet....

 

Nu ska jag ägna mig lite åt min sjuka dotter..sen är det dags att åka till Uppsala

Av Anna Lyberg - 11 april 2011 13:25

    Jag har sparat gamla clementinkartonger sedan julen som jag målade vita med färgspruta kopplad till kompressor + mitt gamla medecinskåp som var rosa

Presentation


Jag är utbildad hemstylist / flyttstylist och jag kommer starta min egen firma snart där jag kommer åka ut till människor och hjälpa dom! Jag håller de flesta inredningsstilar nära hjärtat. Läs gärna på min blogg, massa inspiration och påhitt jag gör....

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards