Direktlänk till inlägg 12 april 2011

Toppenkväll

Av Anna Lyberg - 12 april 2011 23:07

Idag kändes allt så jobbigt... det här huset älskar jag verkligen, lika mycket som jag kan hata det. Det har vart lite för mycket strul med vatten och avlopp... och det är definitivt inte ok med ett strulande avlopp när man har ett barn som har magsjuka.


Ungarna är i stort behov av påsklov och dom är så trötta så trötta på skolan just nu. Det enda som är kul är att dom kan spela kula igen på rasten... och Lucas har 20 kilo som han köpte i höstas så han har ju att göra ett tag.


Men det var rätt skönt att sätta sig i bilen i eftermiddags och köra mot Uppsala, dels för att jag tycker det är riktigt skönt att sitta själv i bilen ett tag, poppa lite musik och bara vara, sen brukar jag gå in på City Gross, det är nästan aldrig folk där så man får gå själv, hittade jättesnygga kandelabrar där, skulle verkligen vilja ha en sådan på vår nya sideboard som Dennis gör.


Sofie Sjöström var vår lärare ikväll, hon är fantastisk och jag märker inte att 3 timmar bara sveper förbi, hon visade oss bilder från olika designers på möbelmässan, vi fick redovisa vår hemuppgift.. min skrivare strulade så jag fick ta med mig hela datorn. Sen fick vi jättegott fika med påsktema, snittar med tunnbröd.. rödlök och oregano eller med Lax. Kalla köttbullar.. ägg med en klick majonäs och röd rom på. Och sedan lite äpple och kaffe såklart. Vi har verkligen lyx på våra träffar och det är något jag saknat de senaste åren. Jag tänker skämma bort mig själv resten av mitt liv med mera lyx helt enkelt! Hon gick även igenom med oss hur det går till att starta ett eget företag, jag är ju rätt insatt då jag redan haft ett. Då var det webbdesign :) Jag är glad att jag har så mycket klart.. jag har en rymlig firmabil, jag har webbhotell jag kan utnyttja, jag har massa tankar klara och snart har jag min lagerlokal i garaget Dennis ska bygga. När jag åker hem från stylistakademin har jag ett leende på läpparna hela vägen och då kör jag i 45 min.. dessa underbara tillfällen med lärdom, trevliga människor och lyx mår jag så bra av! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Lyberg - 30 maj 2011 13:23


har jag alltid förknippat med tanter, och när en kollega en gång sa att hon vart på pelargonmässa och hade alla sorters pelargoner hemma trodde jag faktiskt inte sånt fanns. Men nu har jag drabbats av pelargonsjukan.. jag har hela 4 sorter hemma just...

Av Anna Lyberg - 28 maj 2011 16:00

Jag kan tycka det är så mysigt med svensk sommar.. eller en riktigt svensk jul.. få den där känslan av gammeldags fast ändå nytt.. Leilas kök utstrålar det tycker jag...     Jag älskar också SMEG, mixa gammalt och nytt och lite blommor och r...

Av Anna Lyberg - 25 maj 2011 22:08

Idag tog vi en tripp till Wallby trädgård jag och mina barn Lucas & Sofie, det var en jättefin trädgård som ligger mellan Rimbo och Norrtälje. Många växthus att bara gå igenom och som krona på verket hade dom en katt som bodde där.     Jag k...

Av Anna Lyberg - 24 maj 2011 21:00

Jag brukar ju alltid vara på Stylistakademin då.. lära mig roliga och nyttiga saker och fika gott med goa vänner... saknar... Men det har vart action här idag iallafall...   När Sofie och jag gjorde hallon och chokladmuffins kände jag på mig a...

Av Anna Lyberg - 24 maj 2011 09:59

På tända ljus och ett härligt bad Ett hamam inspirerat badrum   FIXA RÄTTA HAMAM-KÄNSLAN• Skrubb – En traditionell ­gethårshandske eller skrubb­vante i naturmaterial piggar upp huden.• Lavendel – Den klassiska ­doften f...

Presentation


Jag är utbildad hemstylist / flyttstylist och jag kommer starta min egen firma snart där jag kommer åka ut till människor och hjälpa dom! Jag håller de flesta inredningsstilar nära hjärtat. Läs gärna på min blogg, massa inspiration och påhitt jag gör....

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards